onsdag 10 juli 2013

Vi finns kvar!

Både i stan och i folkets IKEA katalog

Tänk så härligt det är att ha vänner!
Kaj och Helena har vi känt i typ 100 år och Patric har känt dem 100 år före mig.
Mot slutet av natten drar Kaj upp sin telefon och visar bilder från när de hade likadana joggingdressar i rött och var 18 år. Det är ett tag sedan. Kaj och Helena ett par redan då.
Patric var toastmaster på deras bröllop.
Kaj hade även sparat bilder från en sväng de gjorde till vår stuga. 
Alle och Crille bara småpojkar, de är vuxna nu.
Wilma bebis, ingen preteen.

Igår gjorde vi stan. 
Uppsala en tisdag mitt i sommaren levererar inte riktigt.
Gick från ställe till ställe och undrade var människorna fanns.
Det är väl så i en mellanstor studentstad utan vatten. 
Svårt att få folket att räcka till när de flesta åker bort på semester.
Tur att vi hade galet roligt.
För er som inte känner Uppsala kan jag tipsa om de säkraste vattenhålen en sommarkväll.
Vi gjorde dem i nämnd ordning.
Vi kom aldrig till Magnussons men såg i taxin på väg hem att det var ju där alla satt;-)
Underbara Helena fotar jämt och alltid på alla. Och lägger ut på FB.
Bjuder på hennes bilder.

 Det har regnat hela natten. Jag ska till jobbet men njuter nu av lite blandad bloggläsning.
Hamnar på IKEAS livet hemma blogg. De har ett inlägg om ordning på torpet. 
Passar ju oss och vårt sommarstugeliv.
Ser att de fortfarande har oss. 
Överst på sidan.


Bilderna togs för ett år sedan.
Mycket har jag tröttnat på. Dags att göra om en del till hösten.
Tänk om Kaj sparat bilder från inredningen vi haft sedan de röda joggingdressarna i 18 års åldern.
Vi pratade lite om det i går. Svampmålat mot cappuccinofärgen.
Innan dess Laura Ashley. Tricia Guilds blommor...

Jag är glad att Vi finns kvar. 
Att vänner inte byts ut i samma takt som inredningstrender.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar