onsdag 13 augusti 2014

Mustiga kuddar i senap

Kvälls lektyr i pinterest 

Ligger och ska försöka somna hyfsat tidigt men fastnar i telefonen,, läs tokpigg:-(
Har trots trög start, jobbade i natt, hunnit med en faslig massa pyssel.

Jag har inte riktigt fått någon ordning på det där att byta handväska. Man river ut det man behöver och slänger i det i väskan man ska ha. Oftast i sista minuten när man ska åka. Kvar ligger "den andra" väskan. När man gjort så några gånger ligger det väskor slängda lite var stans i huset.. Kom på den självklara idén att en väskgarderob ska ju så klart vara i hallen.
Från tanke till handling på mindre än några minuter. Fräste till Ikea och fyndade ett litet neutralt vitrinskåp som blev toppen. Maken har skruvat ikväll.
Fotar i morgon, när jag fixat lite. Nu ser det nog mest ut som en väskbutik även om jag är nöjd.
Dottern fick dessutom upp ett lass tavlor på väggen. ÄNTLIGEN!

Visst blir man boig så här vid terminsstart. Man vill ha nytt och höstfint.
Jag är för närvarande inne på gult.
Mustiga härliga senapstoner till det grå.
Kolla dessa bilder, knyckta direkt från Pinterest.
Drog med mig ett par kuddar till sovrummet när jag ändå var på Ikea, det står som prio ett att fixa till. 
Rea fyndade det stora grå sammets överkastet från DAY precis innan semestern och det behöver sällskap.
Kuddarna var en nyhet i Stockholms serien och kostar typ gratis. De får nog vara med som en bas. Jakten går vidare för att hitta den perfekta mixen mustiga mustard kuddar.
För övrigt har det nog inte gått någon förbi att Formex drog i gång idag.
Maken var där. Åt pressfrukost och lyssnade på Frida Ramstedt. Lite avis! Jag fick i a f goodie bagen, man kan inte hinna allt. 
I morgon bär det av på lång weekend:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar