måndag 18 augusti 2014

Tre nätter, tre hotell och tre umgängen

Galet vad man hinner på en helg!

Skickade ju iväg maken i fredagsmorse efter första natten på Clarion, Arlanda. Sen har det snurrat vidare. Intensivt men riktigt roligt!!

Köpenhamn är verkligen en underbar stad. Och att få strosa utan krav, helt själv en heldag känns som den ultimata lyxen. Satt med en bok och ett glas vin på Café Norden i över en timme. Bara jag.
Vinet fyllde de på, de där danskarna,, de tyckte jag väntat för länge på salladen. Passade ju mig perfekt denna dag helt utan måsten och stress.

Min vana trogen (börjar få rutin på det här med egentid i Köpenhamn) kånkade jag upp påsarna på hotellrummet, kastade mig in i duschen och kröp djupt in i morgonrocken. Denna resan hade ju inte maken haft möjlighet att beställa bubblor och choklad till hotellrummet som han gjorde sist så nu hade jag garderat mig själv. Och mycket riktigt hann ishinken knappt fyllas innan en härlig Pomptjej knackade på dörren. 

Lördagen startade med POMPdeLUX för hela slanten. Kollektionsvisning, peppande föreläsningar och chans att känna och klämma på alla underbara kläder. Jag längtar verkligen att åka ut på vägarna nu och visa vad jag tycker är den finaste omgången hittills.
Katalogen ligger ju ute på nätet,men det är ju alltid lite extra att få se och känna själv.  http://ipaper.ipapercms.dk/POMPdeLUX/SE/AUTUMNWINTER14/ 
Upplevde höstkollektionen som lite tuffare, många plagg som min stora tjej kommer vilja ha och massor för femåringen. Flera stickade plagg med lite kraftigare ullkänsla, underbara animal prints och så detaljerna,, de där fantastiska detaljerna och kvaliteten som är utmärkande för Pomp.
Gillade färgerna lite extra i år också tror jag. En fantastisk djupblå nyans som passar svart perfekt, aubergine, senap och så grått. I massor av nyanserna. Killarna fick även lite grönt.
Mingel och kaffe.

Härliga grå nyanser och fina grovstickade koftor.

Så mycket fina strumpbyxor!!

Älskar POMPs ytterplagg. I år tycker jag de överträffade sig själva.

Vi är några stycken som ska samsas om ställningarna. Inte helt lätt att komma fram dit man vill.


Grabbarnas parkas var en av de absoluta favoriterna! SÅ fin jacka!!!
Vid fem bar det av till den tredje och sista etappen av denna resan. Inspirationsdelen.
Vill ju känna av pulsen av stan, se lite nya restauranger och titta på folk. Framför allt inspireras av härliga danskar och deras kläder. Det är ju den känslan jag vill förmedla med POMP.-)

 Mötte upp med tjejerna i Nyhavn för bubblor och folkliv. Turistfälla, ja visst, men det finns ju en orsak..
Knallade förbi The Standard där vi skulle äta middagen på väg till hotellet.

 The standard består ju av tre restauranger och en jazzklubb.  En finkrog, the studio, en indisk inspirerad finrestaurang, Verandah,, det är den som stoltserar på alla inredningsbilder. Och så almanak, den enklare, där vi hade bokat vårt bord.
Njöt av goda champagne coctails och plock istället för den rekommenderade trerättersmenyn. 
Skinka och friterad fläsksvål med ättika. Låter inte på långa vägar så gott som det var. 
Ska börja använda ättika mer. Fäviken körde också ättiskstänk, men då på nygrillad makrill.
Fantastisk torskrygg till varmrätt. Det var den vi ville ha och som fick oss att avstå menyn.
Konstigt nog är det faktiskt potatisen som jag kommer minnas mest. Helt vanlig kokt potatis, serverad i en skål som fågelägg. Hur kan potatis vara så gott??



 Orkade dessutom med några drinkar på stan innan vi stängde champagnebaren på D'Angleterre.
Nu är jag nöjd med arbetsresor för denna gången:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar