torsdag 11 september 2014

Min frisör är sjukskriven

Var ska jag ta vägen?


Jag är en vanemänniska och har gått till ett fåtal frisörer sedan jag flyttade till Uppsala för 20 år sedan.

Sylvia var först. Fantastiskt duktig men när vi lärde känna Rickard och Annika och de öppnade Karl frisör följde jag med dit.
Sorgen var stor när de flyttade norrut och jag blev frisörlös.
Turligt nog hade vi precis blivit vänner med familjen Johansson och underbara Josefin tog sig an min man. Precis som Annika konstaterade hon att svallet behövde 1,5 h på sig att klippas.
Style lab där hon jobbar är också en riktig pärla till frisör som varmt kan rekommenderas!

Men nu är Josefin sjukskriven och rotlösheten infann sig lika tydligt som de kluvna topparna.

I dag slöts dock cirkeln när Anneli tog sig an testarna. Henne har jag träffat på Tindras dagis och när det visade sig att hon hyr stol hos Sylvia, min första frisör var valet givet:-)
Grymt duktig!
Salongen på Sturegatan 16, med samma namn är en underbar retropärla, bevarad sedan 60-talet med bås och allt.
Min första frisör Sylvia kom precis när jag var färdig, riktigt roligt att träffa henne igen!
Testarna ligger kvar i mitt lilla bås. Klart du ska klippa dig på Sturegatan 16 nästa gång,, både bra klipp och gott kaffe:-)
Lyxigt nyfönad firade jag dagen med just Josefin och en räkmacka på guntherska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar