fredag 5 september 2014

Underbara fredag och comfort shopping.

I dag gick jag back.


På att jobba menar jag.
Efter att ha rotat runt i ett antal lådor och sorterat och slängt mer än vad som kanske klassas som OK, möblerat om i hela mottagningen (chefen blev lite paff minst sagt) och dammat diverse hyllor tröttnade jag på den typen av jobb och gjorde helg.

Det är ju lite speciellt att jobba solokvist på en vaccinationsklinik lugna dagar då kunderna kommer glest. Det ger väldigt mycket egentid fint uttryckt. Men jag älskar det. Just nu.
Jag och mig själv, bara en liten knastrig radio håller mig sällskap. 
I mitt för övrigt galet hektiska liv är några timmars ensamhet bara skönt. Det brukar ju droppa in kunder med jämna mellanrum och det räcker fullgott de dagar jag är där.

När jag väl avslutat min yrande storstädning tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av en paus. Och det var där fredagen började. Med en stol.

Inte vilken stol som helst..
Har länge tittat på Fritz Hansens stol Drop. I idag blev det alltså dags. En Stone Grey.
Med 9!! veckors leveranstid. Suck från den otåligaste av de otåliga.

Snabbare belöning bland kokböckerna.
Finns det något mysigare i höstrusket än nya kokböcker?
Att sjunka ner i soffan med en trave och bläddra, njuta och drömma.

Blev därför inte mindre än tre böcker inköpta idag; En pinfärsk, en gammal goding (2007) och så en som jag spanat på sedan förra året.
Rachel Khoo, den lilla engelskan som tröttnade på Croydon och flyttade till Paris och gjorde komet succe med french asian fusion food i sin lilla lägenhet där hon öppnade restaurang med två bord. BBC har  haft matprogram med henne och The little Paris kitchen släpptes redan 2013. Men eftersom den inte finns på svenska än har jag inte kommit mig för att köpa den, tills idag:-)

Nyast i butiketn; Lite matporr med Roy Fares, Härligt höstbak och lite julgodis, låter inte så illa och eftersom jag inte har en enda Roy bok så tyckte jag att det var dags idag.

Och så sist men inte minst. Kompromissen till den lilla Chanelväskan jag drömmer om. Det fick bli en bok till skåpet i stället:-)
För säkerhets skull daskade jag till med en tidningsprenumeration för premiernas skull också, men sen hade jag inte råd att jobba mer.

Ha en härlig helg! Det ska jag:-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar