fredag 17 oktober 2014

Jag är ombedd att lista favvo restauranger av The Besty:-)

Blir smickrad varje gång någon hittar till min lilla blogg.

Och i går fick jag mail från TheBesty.com
De samlar foodies från hela världen att ranka restauranger som de gillar. Både i deras hemstad och när de är ute och reser.
Bra koncept,, eller hur. Att få locals att tipsa om favoriterna i hålorna de bor på. Sen kanske deras blogg kan ge en hint om man gillar samma ställen...


Har ju alltid drömt om att få bli en restaurangkritiker. Nu har jag chansen.. i liten skala:-)


Vilka restauranger jag tipsade om i Uppsala då?...


Ja,, Svenssons.. Ni vinner, igen.
Här är min Uppsala lista;


Villa Anna,, fine dining,, but boring!


Hambergs, best fish without fuss. Beautiful seafoodplatter and nice wine served next to the fish counter.


Jay Fu´s. My Favorite fusion:-) Asia goes America. Best Platter with starters and good coctails.


Aaltos. Alvar Aalto with heavy Italy, marble, gold and the best italian food in Uppsala. Great staff and the best outside verandah in Town.


No table reservation?
Stationen. Beef tartar and a glass of red. Not award winning food but nice interior and always crowded.


Fancy Fish n chips in a pub? Churchill Arms! Better than most English Pubs;-)


Det blev min lista.


Ja,, jag vet, PLOCK är inte med. De behöver rycka upp sig med interiören kvällstid för att hamna på min lista. Just nu känns det som en mörk trashig rockklubb om man studsar förbi efter 10, har också haft otur med maten. Bättre kan ni!


Bubblare som jag vill gå till i stan men ännu inte gjort är Dryck,, tror de är kanske absolut bäst,, men det kan jag ju inte uttala mig om, än.
Älskar ju Dim Sum och Oasias meny lockar stort. Har ju fortfarande hallucinationer om en Halv trappas mat, när de fanns på sin tid. Om Oasia når upp till hälften blir jag glad.


Svart lista,, japp. Men den skriver jag inte om nu.-)


Min absolut bästa restaurang till The Bestys då? Fäviken så klart. Inget slår Fäviken!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar