onsdag 1 oktober 2014

Jag tror jag drömt.

Och precis vaknat.

I morse var det frysgrader och iskallt. Dottern var för trött för att gå upp till Skolan och kylen tom.
Då känns helgens sol och värme, god mat fantastisk underhållning som en dröm. 
Att jag dessutom få hänga med släkten och dricka champagne. Det kommer jag leva på hela hösten:-)

Kryssning kan nog liknas lite med ett vuxenläger de lux. 
Man känner få när man åker, lite som scoutlägren från barndomen när man åkte i väg och bara kände sin egna lilla patrull, Pantern i mitt fall, Och efter helgens slut var det vemod och kramring.
Kameran är verkligen fullknackad med foton men av respekt för alla som fastnat på dessa bilder och att jag inte riktigt kan fråga om de vill vara med ger delar jag med mig av mina höjdpunkter utan avslöjande närbilder:-) 
Vilket är lite trist för er för en viss sångare gör sig verkligen på en beachvolleyplan;-)

Väljer en båtbild i stället för det är väl nästan lika bra..;-)


Bjussar också på lite bilder med kusiner, mostrar och morbröder. Dom bokstavligen kryllade det av på vår lilla resa och de brukar ju få ställa upp på bild:-)





Som här till exempel. Familjen Högberg på sista kvällens smokingmiddag. Lite royal så:-)

Vita fester har man ju hört om sedan Bindefält kickade i gång på 90-talet. Så när rederiet nämnde vit fest kändes det lite passé. Så fel man kan ha. Det blev nog faktiskt en av mina life highlights.

Startade med champagne  i mamma och pappas svit och fick senare under kvällen även till en familjebild vilket var en bonus till mamma, hon tröttnar aldrig på dessa.
Lite magiskt, eller hur?





Manlig schlager väckte hela salongen. Mina bröder tvingades erkänna att det var grymt bra!

Och för att ändå bjuda på en liten selfie så tar vi husbandet.
Tindra var galet impad av att Amigobandet skulle dyka upp så denna är till henne. De är dessutom så grymma och har spelat från tidig förmiddag till senaste efterfest. Ständigt på topp dessutom. Och i Tindras värld smäller dessa oändligt mycket högre än den här superpinglan,, som också gav en fantastisk show.
Fick höra att vi är lika, jag har dock full insikt om att den här bönan är söt till och med när hon grimaserar,, själv har jag inte lyckats se vettig ut på en enda bild;-) Men så är hon ju också ett fullfjädrat proffs.



Ingen matblogg utan matbilder så jag väljer den här lunchen. Den slog allt tror jag. Skaldjursbuffé och så den godaste grillade tonfisk jag ätit. Med iskallt rosé. Sade ju att kryssning är bättre än himlen;-)

På kryssning har man dessutom lite kaxigare bordsplacering än man brukar ha.

Och bättre strandhugg än på kryssningar finns nog inte.


Nu ska jag landa här hemma igen.
Förbereda ett möte med min revisor i morgon, jobba ett gäng pass, packa upp resväskor och fylla kylen. Och då känns helgen som varit helt overklig.
Har jag verkligen sett Anita Ekberg komma inrullande bland romerska soldater och hästar med plymförsedda släp för att äta lunch.
Om jag tvekar har jag ju bildbevis, och det kan behövas för jag tror redan helgen är en dröm som avslutade i ett rörande crescendo på en uppbyggd amfiteater i Rom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar