måndag 24 november 2014

Nedräkning

På lördag blir det äntligen fest

Försöker ligga steget före men det är svårt när det lixom hakar upp sig hela tiden.

Kocken försvann ju för två veckor sedan fast jag legat steget före med månaders marginal. Sen har det lixom fortsatt i den banan. Skolscheman som ändras för både kökshjälp och frisör, pappa som hamnar på sjukhus och så mitt i allt ska en affär fixas, nu!!
I dag har jag och kompanjon köpt oss ett AB,, vem skulle tro för ett år sedan att min lilla enskilda firma skulle bytas till två aktiebolag på mindre än ett år..
Revisorn har gjort grovjobbet men det är ju ändå lite fix som tar tid.
Och så ska ju festmat inhandlas, bubbel fyllas på och barn hämtas.
Och fest förberedas.

I kväll har vi i allafall möblerat om för att passa 65 minglande gäster, ett husband och en DJ.
Ser inte mycket ut just nu,, men med tända ljus, musik och gäster blir det nog bra till slut. 
Det ska ju till mingelbord, bardisk, skumpan ska ut på kylning och bord fyllas med mat. 
Vet att jag sliter mitt hår när det gäller.
Om jag bara kunde ligga steget före.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar